Toyota Auris to samochód osobowy produkowany przez japoński koncern Toyota od 2007 roku. W 2012 roku podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie została zaprezentowana druga generacja samochodu.
Toyota Auris I (2007 – 2012)
Pierwsza generacja Toyoty Auris została zaprezentowana w 2006 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, a do seryjnej produkcji trafiła rok później. Był to pierwszy kompaktowy hatchback japońskiego koncernu na przestrzeni ostatnich 30 lat, który nie nosił nazwy Corolla. Nazwa Auris ma swoje podłoże w łacinie (łac. aurum – złoto) i celnie trafia do wielu klientów, zwłaszcza w Japonii. Poprzez zmianę nazwy Toyota podkreśla nowy, indywidualny charakter samochodu i jasno oddziela go od Corolli. Samochód produkowany był wyłącznie jako trzydrzwiowy lub pięciodrzwiowy hatchback – pomimo zapowiedzi nie doczekał się odmiany kombi.
Toyota Auris od samego początku cieszyła się sporym zainteresowaniem ze strony kierowców. Już w pierwszym roku obecności w salonach Aurisa nabyło 156 tys. klientów w Europie. Samochód ten zaskakuje szerokim wyborem naprawdę dobrych jednostek napędowych. Wszystkie należą do rodziny Toyota Optimal Drive, co według japońskiego koncernu ma dać niższe zużycie paliwa przy zachowanej wysokiej dynamice jazdy. Dobrym przykładem jest wysokoprężny silnik 1.4 D-4D, którego spalanie według danych producenta wynosi 4,7 litra / 100 km, a realnym wynikiem są wartości z rzędu pięciu litrów.
Toyota Auris II (2012 – )
Toyota Auris II pierwszy raz światło dzienne ujrzała podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2012 roku, a niedługo później trafiła do produkcji seryjnej. Samochód wygląda znacznie ciekawiej od poprzednika, a co za tym idzie powinien wzbudzić większe zainteresowanie wśród kierowców. Aktualnie poprzeczka w autosegmencie C jest zawieszona na tyle wysoko, że nie wystarczy stworzyć oszczędnego i niezawodnego samochodu, gdyż bez atrakcyjnego wyglądu prawdopodobnie nie zostanie zauważony.
Co zatem było głównym zamierzeniem Toyoty? Ulepszenie pierwszej generacji i przeniesienie jej do atrakcyjniejszego „opakowania”. Czy zabieg ten się udał? Zdecydowanie tak. Samochód jest o wiele ciekawszy i masywniejszy od poprzednika. Najbardziej wyrazisty jest przód, gdzie możemy znaleźć wydatny wlot powietrza do chłodnicy, chromowane listwy oraz modne, skośne reflektory, które zintegrowano ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED.
Bagażnik z podwójną podłogą oferuje 360 litrów przestrzeni bagażowej. Jest to wynik o 6 litrów lepszy aniżeli w Aurisie poprzedniej generacji i plasuje japoński samochód w środku tabeli, jeżeli chodzi o samochody z segmentu C. Druga generacja Aurisa charakteryzuje się równie dobrą co poprzednik gamą jednostek napędowych. Jednym z najczęściej wybieranych silników jest diesel o pojemności 2.0 litrów, który generuje 124 KM mocy. Jeżeli popatrzymy na konkurencję to wydaje się, że z dwulitrowego silnika można wycisnąć znacznie więcej mocy, dlaczego więc Toyota ograniczyła się do nieco ponad 124 KM? Prawdopodobnie ze względu na ograniczenie poziomu spalania, które wynosi ok. 5,5 litra / 100 km. Dodajmy do tego, że silnik jest naprawdę dynamiczny i rewelacyjnie zachowuje się na drodze.
Toyota Auris – opinie
Toyota Auris to bardzo dobra propozycja japońskiego koncernu. Już pierwsze generacja samochodu spotkała się ze sporym zainteresowanym ze strony klientów. W drugiej generacji inżynierowie Toyoty postawili na sprawdzone rozwiązania z poprzednika, a całość opakowano w nowocześniejsze i odważniejsze nadwozie. Dodając do tego rozsądne ceny oraz ponadprzeciętny program gwarancyjny Toyoty wydaje się, że Auris jest bardzo dobrym wyborem dla osób poszukujących samochodu z segmentu C.
Kategorie: Modele
Tagi: auris, toyota, toyota auris
Skomentowano