Toyota to od lat synonim rzetelności oraz wytrzymałości, jeśli chodzi przede wszystkim o instalowane w tej marce jednostki napędowe. Szczególnie dużą popularność zdobył wśród klientów model Auris, który doczekał się swojej trzeciej, jeszcze lepszej generacji.
Toyota Auris III
Nową odsłonę Aurisa zaprezentowano na największych i najbardziej znanych na całym świecie targach samochodowych w Genewie. Trzecia generacja Toyoty Auris została oparta na platformie TNGA (ang. Toyota New Global Architecture), a jej konstrukcja jest o 4 cm dłuższa oraz o 2,5 cm niższa od swojej poprzedniczki. Bez wątpienia nowe gabaryty pozytywnie wpłynęły na wygląd modelu nowego Aurisa, który jest o wiele bardziej opływowy.
Nowe silniki, ale nie diesla
Toyota, w związku z wypuszczeniem nowej generacji Aurisa, zrezygnowała z dotychczasowych silników wolnossących 1,33 i 1,6 na rzecz turbo doładowanej jednostki napędowej o pojemności 1,2, która generuje moc rzędu 116 KM. Dotychczasowi właściciele starszych generacji Toyoty Auris nie mają powodów do zmartwień. Koncern zapewnia części do Toyoty Auris w każdej konfiguracji i do każdego dostępnego silnika. Jednak coraz bardziej popularną odmianą Aurisa jest model hybrydowy, w przypadku którego producent również gwarantuje systematyczną dostawę najwyższej jakości części zamiennych.
Toyota zapewnia swoim klientom dwie hybrydowe wersje Aurisa. Pierwsza z nich ma generować 122 KM, a podobne rozwiązanie z powodzeniem jest wykorzystywane m.in. w Priusie oraz Toyocie C-HR. Druga jednostka to już znacznie mocniejszy silnik 2,0 pozwalający wygenerować moc 180 KM. Planowa ta wersja ma być alternatywą dla wysłużonej już konstrukcji Toyoty Avensis. Dla zwolenników silników Diesla Toyota ma złą wiadomość. W Aurisie nie przewidziano jednostek napędowych w tej konfiguracji.
Na sportowo
Nowa platforma w Aurisie trzeciej generacji ma gwarantować wyjątkową sztywność konstrukcji nadwozia oraz bardzo nisko położony środek ciężkości. Bez wątpienia wpłynie to na lepsze wrażenia z jazdy oraz lepszą trajektorię prowadzenia samochodu. Z przodu samochodu zamontowano charakterystyczne lampy poprowadzone po łuku maski, natomiast przedni zderzak otrzymał duży wlot powietrza, którego nie da się porównać z żadnym innym modele japońskiego koncernu. Nachylenie tylnej szyby zwiększyło się o 14 stopni, co nadaje całej bryle jeszcze bardziej dynamiczniejszego wyglądu, natomiast montowany seryjnie dachowy spoiler sprawia, że nowy Auris nabiera nowego, sportowego charakteru.