Toyota Corolla to jeden z najpopularniejszych, o ile nie najpopularniejszy samochód osobowy świata. Pierwsza Corolla została zaprezentowana w 1966 roku i od tej pory światło dzienne ujrzało łącznie 10 generacji tego modelu. Najnowsza – Toyota Corolla X (E140) produkowana jest od 2006 roku.
Toyota Corolla X przeznaczona na europejski rynek motoryzacyjny produkowana jest w Turcji. Samochód można zakupić wraz z jednym z czterech dostępnych silników – dieslowskie 1.4 D-4D oraz 2.0 D-4D i dwa benzynowe 1.3 VVT oraz 1.6 Valvematic.
Wnętrze auta jest dosyć obszerne. Siadając za kierownicą od razu do gustu powinien przypaść nam fotel, który jest bardzo dobrze wyprofilowany. Z tyłu kanapa bez większych problemów jest w stanie pomieścić trójkę, dorosłych pasażerów. Deska rozdzielcza z pewnością nie wygląda nudnie, co przy zachowaniu wysokiej funkcjonalności stanowi spory atut. Centralna konsola posiada radioodtwarzacz CD/MP3, poniżej którego znajdują się przyciski do obsługi klimatyzacji.
Jeżeli chodzi o silniki to dobrym wyborem wydaje się być dwulitrowy, szesnastozaworowy diesel z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail o mocy maksymalnej 126 KM. Jest to wystarczający silnik, aby rozpędzić ważące ponad 1400 kg auto do pierwszych 100 km/h w nieco ponad 10 sekund. Prędkość maksymalna w takiej konfiguracji wynosi 200 km/h. Jednostka napędowa współpracuje z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów o stosunkowo krótkich przełożeniach. Cały układ kierowniczy spisuje się nadzwyczaj dobrze, a zawieszenie nie jest przesadnie sztywne, co umożliwia komfortową podróż w polskich realiach drogowych. Ogromnym plusem Corolli jest niezwykle niski poziom spalania, który według producenta wynosi 6,5l/100km w mieście, 4,3l/100km poza miastem oraz 6,7l/100km w cyklu mieszanym. Wyniki te są wiarygodne i z pewnością możliwe do osiągnięcia.