Japończycy najwidoczniej pozazdrościli niemieckiemu koncernowi. Toyota ma zamiar tworzyć kolejne modele samochodów w oparciu o tę samą platformę.
Wspólna płyta podłogowa od wielu lat wykorzystywana jest przez koncern Volkswagena. To właśnie Niemcy swego czasu wpadli na genialny pomysł, że skoro w opinii większości kierowców o indywidualnym charakterze samochodu świadczy głównie wygląd karoserii oraz wnętrza to przecież schowaną pod spodem mechanikę można stworzyć w oparciu o wspólną dla wielu pojazdów platformę. Na początku pozostałe koncerny motoryzacyjne nie mogły się przekonać do takiego rozwiązania, ale wraz z upływem czasu wspólną platformę zaczęły wykorzystywać m.in. Ford oraz Peugeot. Teraz nadszedł czas na Toyotę.
Japońska platforma została wstępnie nazwana jako TNGA – Toyota New Global Architecture. Początkowo samochody oparte o wspólną platformę będą dzieliły do 30% części. Docelowo zabieg ten ma pozwolić na wykorzystywanie nawet 80% wspólnych podzespołów. Przedstawiciele marki są zdania, że wspólna płyta podłogowa dla wielu pojazdów jest w stanie obniżyć koszty stworzenia samochodu nawet o 30%. Nie oznacza to jednak, że samochody Toyota będą tańsze. Część oszczędności ma zostać przeznaczona na rozwój oraz prace nad stylistyką nowych modeli japońskiego koncernu.
Kategorie: Artykuły
Tagi: toyota, volkswagen
Moim zdaniem w dzisiejszych czasach ceniona jest samodzielność i kreatywność, najlepiej byłoby gdy firmy nie „ściągałyby” od siebie bo nie zachwycają nam niczym innym niż firma która oddaje im swoje pomysły. Niech współpacują ale niech nie wydają samochodów różniących się znaczkiem na masce w jednej i tej samej chwili bo to nie ma sensu. Taka jest moja opinia.