Japoński koncern motoryzacyjny ma w planach stworzenie sportowej marki, konkurenta dla m.in. Mercedesa AMG, czy BMW M Power. Takie informacje potwierdził Koei Saga – szef zespołu Toyota Gazoo Racing.
Według słów wypowiedzianych przez Sagę, europejskie marki sportowe są mocne zarówno w zakresie produkcji seryjnej, jak i rozmaitych cyklów wyścigowych. Nic więc dziwnego, iż jeden z największych koncernów motoryzacyjnych, do jakich bez wątpliwości należy zaliczyć Toyotę chciałby dołączyć do wspomnianego grona. Warto odnotować, iż w Kraju Kwitnącej Wiśni podróżują już po drogach samochody z logotypami Gazoo Racing, jednak jak wspomina sam Saga – dla Starego Kontynentu miałaby zostać przygotowana nowa, dedykowana marka.
Koszty produkcji dla Toyoty są zdecydowanie tańsze na własnym, rodzimym rynku. Warto wspomnieć, iż Motorsport dla wielu marek stanowi poligon doświadczalny w zakresie nowoczesnych technologii. Przykładem tutaj mogą być samochody z napędem hybrydowym posiadające układy odzyskiwania energii kinetycznej (Toyota wykorzystuje takie rozwiązania m.in. w nowym Priusie).
A jak Wy uważacie? Czy Toyota powinna stworzyć dedykowaną markę sportową?