Większość kierowców ma mocno zakodowane przeświadczenie, iż skoro samochód trafił na złomowisko, to jednoznaczne jest, iż musiał być już zużyty do granic możliwości. Jednak w ostatnim czasie w wielu krajach w Europie złomowane są samochody, które z powodzeniem mogłyby posłużyć jeszcze przez długie lata. To przede wszystkim efekt wprowadzenia dopłat ekologicznych, które pomagają przekonać właścicieli starszych samochodów do zakupu nowych, które są bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. W związku z tym na złomowiska oddawane są coraz częściej pojazdy bezwypadkowe, a także naprawdę zadbane. W związku z tym warto w takim miejscu dokonać zakupów zamienników, które będą w doskonałym stanie.
Samochody Toyota
Największe szanse na znalezienie czegoś idealnie pasującego mają z pewnością właściciele aut popularnych na Zachodzie – przede wszystkim Toyoty. Jeżeli ktoś ma auto wymagające wymiany paru podzespołów, to podróż do Niemiec może mu się naprawdę opłacić, oczywiście w wypadku, gdy nie mieszka zbyt daleko od samej granicy. Tamtejsze ceny części do Toyoty nie będą wprawdzie niższe od tych, które znajdują się na złomowiskach w Polsce, jednak części na Zachodzie są przeważnie w lepszym stanie. Co więcej, jeszcze wiele z nich znajduje się w całych samochodach, co umożliwia ocenę stanu technicznego, a także pochodzenia.
Niedrogie części zamienne
Kupując od polskiego handlarza części do Toyoty, takie jak na przykład demontowaną skrzynię biegów czy silnik, nie ma żadnej pewności, czy zespoły nie pochodzą na przykład z wyeksploatowanej taksówki. Na szrocie zagranicznym, wszystko widać dokładnie jak na dłoni. W przeciwieństwie do samochodów sprzedawanych na giełdach, te modele, które oddawane są na złom zwykle nie mają przestawianych liczników. Na większości niemieckich złomowisk koszty elementów zależą przede wszystkim od tego, czy wybierany jest zakup części już wymontowanej, czy też klient decyduje się na samodzielny demontaż. Cena części, które zostały samodzielnie zdemontowane jest zazwyczaj nawet o połowę niższa, co z pewnością przekonuje każdego właściciela Toyoty do podróży na zagraniczny szrot.
Brak dodatkowych opłat
Warto także zwrócić uwagę ma przywóz pojedynczych części, które nie wymagają załatwiania żadnych formalności granicznych czy też celnych. Kłopoty mogą się pojawić jedynie przy próbie przewiezienia do kraju większych łupów ze złomowisk, jednak nawet wtedy wystarczy spróbować spokojnie wytłumaczy celnikom do czego te części samochodowe mają być wykorzystane.
Kategorie: Artykuły
Skomentowano